Marshmallowmuffins

IMG_7407

Till mitt kalas maj/juni gjorde ja dessa marsmallowmuffins från bakbok jag fick av en kompis på tidigare kalas 😉

De var väldigt goda 🙂

Recept ur boken – Muffins & kakor över 100 läckra recept

Sidan. 124.

Recept Marshmallowmuffins

Ingredienser; 12 muffins

* 70 g smör

* 275 g vetemjöl

* 6 msk kakaopulver

* 3 tsk bakpulver

* 85 g strösocker

* 100 g mjölkchoklad, hackad

* 55 g små marshmallow

* 1 stort ägg

* 3 dl mjölk

Tillagning;

1; Placera pappersformar i fördjupningar i en muffinsplåt för 12 st. Smält smöret i en kastrull.

2; Sikta ner mjöl, kakaopulver & bakpulver i en stor skål. Rör ner socker, hackad choklad och marsmallow.

3; Vispa ihop ägg, mjölk och smält smör i en separat skål och rör försiktigt ner blandningen i de torra ingredienserna till en tjock smet. Fördela den i pappersformarna.

4; Grädda muffinsen i mitten av ugnen på 190° i 20-25 min eller tills de höjt sig och blivit gyllenbruna. Ta ut dem, låt dem svalna på plåten i 5 min och sedan kallna på ett bakgaller.

Lycka till.

Hojta gärna till i bloggen om ni gjort dessa tack vare mitt inlägg 😉

IMG_7408

Ovan innan gräddning

IMG_7413 IMG_7412 IMG_7411

mums så gott

IMG_7410

 

Kommentera

